
בינה מלאכותית משנה את חוויית הקנייה
- בינה ארטיפישלי
- ספטמבר 21, 2024
- חדשות בינה מלאכותית
- AI, אמזון, וולמארט
- 0תגובות
בינה מלאכותית מעצבת מחדש את עולם הקמעונאות
בעידן הדיגיטלי המודרני, ענקיות הקמעונאות כמו וולמארט ואמזון נמצאות בחזית המאבק על לב הצרכנים. תחום הבינה המלאכותית (AI) הפך לזירת קרב חשובה עבורן, שכן הוא מאפשר יצירת חוויות צרכניות ייחודיות ושיפור דרמטי ביעילות התפעולית.
התחרות המתלהטת על בכורת הבינה המלאכותית
לפי דו”ח של חברת הניתוח GlobalData, וולמארט ממוקדת בטכנולוגיות כמו מציאות רבודה (AR) ומערכות ניהול חנויות המבוססות על בינה מלאכותית. מנגד, אמזון מובילה בתחומי ההתאמה האישית ללקוחות והמערכות האוטונומיות. קירן ראג’, ראש התחום של טכנולוגיות מערערות בגלובלדטה, ציין כי ‘וולמארט ואמזון כבר אינן מתחרות על נתח שוק בלבד. האסטרטגיות שלהן בתחום הבינה המלאכותית ממשיכות לעצב מחדש את כל מערכת הקמעונאות.’
מבט אל תוך האסטרטגיות המנצחות
מרכז Disruptor Intelligence של GlobalData, תוך שימוש בכלי Technology Foresights, חשף את התמקדותן האסטרטגית של וולמארט ואמזון באמצעות ניתוח פטנטים. וולמארט הגישה למעלה מ-3,000 פטנטים הקשורים לבינה מלאכותית, כ-20% מהם בשלוש השנים האחרונות בלבד, מה שמעיד על התקדמות מהירה ביכולות ה-AI שלה. לעומתה, לאמזון יש למעלה מ-9,000 פטנטים בתחום, וחציים מהם הוגשו באותה תקופה קצרה, דבר המדגיש את מעמדה כמובילה בחידושי קמעונאות מונעי בינה מלאכותית.
חזון חדשני לעתיד הקמעונאות
וולמארט: שילוב יוצא דופן של טכנולוגיות חדשניות
וולמארט מיישמת פתרונות בינה מלאכותית מתקדמים כמו זיהוי מוצרים באמצעות תמונות בחנויות ויישומים מרתקים של מציאות רבודה המאפשרים התנסות וירטואלית במוצרים. התקדמותה במחסנים חכמים ובעסקאות המבוססות על זיהוי תמונות, מרמזת על מעבר לקראת קמעונאות אוטומטית לחלוטין, שתשפר את מהירות ודיוק השירות ללקוחות.
אמזון: מומחיות בהתאמה אישית ובמערכות אוטונומיות
אמזון בולטת עם הפריסה הנרחבת שלה של בינה מלאכותית בהתאמה אישית ללקוחות ובמערכות אוטונומיות. על ידי ניצול טכנולוגיות כמו Autonomous Network Virtualisation ו-Automated VNF Deployment, החברה משפרת את התשתית התפעולית שלה ושואפת לקבוע סטנדרטים חדשים של יעילות רשת וניהול נתונים מתקדם.
יוזמות מהפכניות מעצבות את פני הקמעונאות
הפיתוח של וולמארט של עוזרים קוליים חכמים ופיקוח אוטומטי על החנויות ממחיש את מטרתה לספק חוויית קנייה חלקה ובטוחה יותר לצרכנים. במקביל, התקדמותה של אמזון בבינה מלאכותית לקידוד ופיקוח דוחפת את הגבולות של יישומי ה-AI הארגוניים ומשפרת את יכולות האבטחה.
המפתח לעתיד ענף הקמעונאות
ראג’ מסבירה: ‘האסטרטגיות החדשניות הנועזות של וולמארט ואמזון לא רק מחזקות את מעמדן בשוק, אלא גם מתוות את הדרך לעתיד ענף הקמעונאות כולו. ככל שהענקיות הללו ימשיכו לדחוף את גבולות הבינה המלאכותית בקמעונאות, הענף הרחב יכול לצפות להשפעות גלישה מרחיקות לכת בחידושי שרשרת האספקה, תוכניות נאמנות לקוחות משופרות והיכולת לקנה מידה תפעולית חסרת תקדים – מה שיסלול את הדרך לעידן חדש של מעורבות צרכנית מותאמת אישית.’
החידושים המהפכניים של וולמארט ואמזון בתחום הבינה המלאכותית מעצבים מחדש את פני ענף הקמעונאות ומבשרים עידן חדש של חוויות צרכניות משופרות ויעילות תפעולית גבוהה יותר. כשקיימות כחברות מובילות בתחום, הן ממשיכות לדחוף את הגבולות ולהניח את היסודות לעתיד הקמעונאות.