
AI כובש את עולם הלמידה: העתיד עם Mass Virtual
- אלגו ריתם
- נובמבר 28, 2024
- בינה מלאכותית בחינוך, חדשות בינה מלאכותית
- AI
- 0תגובות
AI כובש את עולם הלמידה: מבט לעתיד הלמידה החוצה גבולות עם Mass Virtual
האם ייתכן שנהיה מסוגלים ללמוד מיומנויות חדשות על ידי שקיעה טוטאלית במציאות וירטואלית? עם פלטפורמת MassXR החדשנית של Mass Virtual, העתיד הזה הפך למציאות. ג’ון ברוקס, מייסד ומנכ”ל החברה, חולק את החזון העומד מאחורי הפיתוח של טכנולוגיית למידה מהפכנית זו, המשלבת מערכת ניהול תוכני למידה אוניברסלית (uLCMS) עם סימולציות מציאות רבודה (XR) מתקדמות, משחוק ותמיכת וידאו לחוויית למידה טובלת ומכוונת תוצאות.
דרכו של ג’ון ברוקס מהחיל לעולם ההיי-טק
המסע של ברוקס מחייל לבעלים של חברת היי-טק מציאותית היה מסלול אישי עמוק. לאחר שנים של שירות בחיל האוויר ומשימות צבאיות ברחבי העולם, הוא נכסף להיות נוכח יותר למען משפחתו. הוא רצה לפלס קריירה שתאפשר לו לשלב את אהבתו לטכנולוגיה וחדשנות עם התובנות שצבר בצבא. ברוקס נמשך לעולם החדשנות הדיגיטלית, אך הבין שהקצב בסביבה הצבאית היה איטי מדי עבורו. הוא תפס את ההזדמנות ליצור משהו משמעותי ומשפיע, ולכן החליט להקים את Mass Virtual – הזדמנות לא רק לדבוק בחזית העתיד, אלא גם לעצב אותו.
השפעת הרקע הצבאי על גישת Mass Virtual
הרקע הצבאי של ברוקס השפיע באופן מכריע על גיבוש הגישה והמשימה של Mass Virtual, במיוחד בתכנון פתרונות לתעשיות ההגנה והתעופה. הניסיון הזה חיזק את חשיבות הגמישות והחשיבה האסטרטגית, במצבי לחץ גבוהים. ‘בצבא, עמדנו לעתים קרובות מול אתגרים מורכבים ודינמיים שדרשו מאיתנו לחשוב במהירות ולשקול טווח רחב של אפשרויות,’ מסביר ברוקס. ‘ניסיון זה הועבר בצורה חלקה לאופן שבו אנחנו מפתחים את פתרונות ההדרכה שלנו בMass Virtual – אנחנו מאמצים את אותה גמישות ויסודיות וודאים שהמוצרים שלנו לא רק יעילים אלא גם מגיבים לצרכים הייחודיים של תעשיות אלה.’
התגברות על אתגרים בדרך לפריצת דרך טכנולוגית
בראשית הדרך היה קושי לשכנע גורמים שונים בפוטנציאל העצום של טכנולוגיות VR ו-XR להדרכה וחינוך. עם התקדמות החומרה והתוכנה והפחתת העלויות, חלה תמורה בתפיסה והדלת החלה להיפתח. ‘צוותנו נשאר נחוש בחזון שלנו, תוך אמונה שטכנולוגיה זו נועדה להפוך לזרם המרכזי,’ אומר ברוקס. ‘הקדשנו את עצמנו לשיפור המוצרים שלנו ודחיפת הגבולות של מה שאפשרי, ומחויבות זו הניבה באמת פירות עבורנו ועבור לקוחותינו.’
צמיחה והתבגרות של טכנולוגיית VR/XR
ככל שהשוק התבגר, כך גם הבנתם כיצד להתאים את הפתרונות שלהם לצרכים המשתנים של המשתמשים. ‘המסע היה מלא בלמידה וצמיחה,’ מציין ברוקס. ‘אני גאה לומר שהיום אנחנו עוזרים לחברות ליישם אסטרטגיות ומפות דרכים ב-XR על מנת להשיג מומחיות כוח עבודה.’
הגעה לקנה מידה עצום בפלטפורמת MassXR
טכנולוגיית Mass Virtual מוטמעת כיום ביותר מ-135 מיקומים ברחבי העולם, ותומכת בלמעלה מ-31,000 חברי חיל האוויר האמריקאי מדי שנה. הגעה לקנה מידה כזה הייתה מסע מרתק, שנבע מצרכי הלקוחות ומאמונתם בערך שהחברה מביאה לתוכניות ההדרכה שלהם. ‘זיהינו כבר בשלב מוקדם שהפלטפורמה שלנו חייבת להיות גמישה,’ מסביר ברוקס, ‘ולכן תכננו אותה עם מקרי שימוש ספציפיים מראש, מה שאיפשר לנו להגיב במהירות לדרישות משתנות בין מיקומים שונים.’
הצלחת הפריסה הגלובלית מהווה עדות לצוות המסור והמוכשר של Mass Virtual, שתשוקתו ומחויבותו לחדשנות היו מכריעות לצמיחה. ‘הם חולקים חזון שחורג מפשוט למסור מוצר נהדר; מדובר ביצירת חוויות למידה משמעותיות שמשפרות באופן אמיתי את התוצאות עבור המשתמשים שלנו,’ אומר ברוקס. ההתקדמות הטכנולוגית אפשרה לנצל כלים חדשים לשיפור ההיצע, והגיעה לקהלים נרחבים יותר ומגוונים.
טרנספורמציה של הדרכת הצבא באמצעות סימולציות VR
ברוקס ראה מקרוב כיצד סימולציות VR טרנספורמטיביות מזרזות את כשירות המשימה ומתמודדות עם פערי מיומנויות בתעשיות כמו ייצור, תעופה ותחזוקה. סימולציות טובלות יוצרות תרחישים מציאותיים המאפשרים ללומדים להיות מעורבים באופן עמוק עם החומר הנלמד, מה שמזרז רכישת מיומנויות ולמידה, ומקנה חוויה מוטיבציונית ויעילה כאחד. ‘בהדרכה לתחזוקת כלי טיס למשל,’ הוא מסביר, ‘עם VR, מתחזקים יכולים לתרגל משימות מורכבות בסביבה מבוקרת, ללא צורך בכלי טיס אמיתי. זה לא רק משפר את המיומנויות שלהם אלא גם בונה ביטחון, ומאפשר להם להתמקד ברכישת מלאכתם. התוצאה היא מתחזקים המוכנים להגיב במהירות וביעילות לאתגרים אמיתיים.’
יישום נרחב של סימולציות VR
הגישה אינה מוגבלת לתעופה בלבד. תעשיות כמו ייצור גם נהנות מהיתרונות של סימולציות טובלות. ‘ה-VR יכול לשחזר פעולות של מכונות מורכבות,’ אומר ברוקס, ‘ומאפשר לעובדים לרכוש ניסיון מעשי ללא סיכון של טעויות יקרות. על ידי התמודדות עם פערי מיומנויות ושיפור שימור הידע, סימולציות אלה סוללות את הדרך לכוח עבודה מוכשר יותר.’ בסך הכל, הדרכת VR לא רק משפרת כשירות למשימה, אלא גם מטפחת תרבות של למידה מתמשכת ושיפור. ברוקס נלהב לראות כיצד ההתפתחות הזו תמשיך לעצב תעשיות שונות בעתיד.
המפתח להדרכה מוצלחת: מערכת ניהול תכני למידה אוניברסלית
בלב פלטפורמת MassXR נמצאת מערכת ניהול תכני למידה אוניברסלית (uLCMS), שנועדה לפשט את ניהול מערכות הדרכה מורכבות. ‘אפשר לחשוב עליה כמרכז ששם מתאגדים תכני VR שונים,’ מסביר ברוקס, ‘ובכך הופכת לפשוטה מאוד עבור ארגונים לארגן ולגשת לקטלוג עצום של סימולציות וחומרי הדרכה.’
הוא נלהב במיוחד מהאופן שבו ה-uLCMS מעצימה את המשתמשים. ‘היא מאפשרת מעקב בזמן אמת אחר התקדמות וביצועים, ומבטיחה שללומדים יש גישה קלה לחומרים המתאימים. זה חיוני לעידוד שיתוף פעולה והפצת ידע בין חברי הצוות, בין אם הם נמצאים באותו החדר או ממוקמים ברחבי העולם.’
יתרה מכך, המערכת משולבת באופן חלק עם תכנים ומכשירים של צד שלישי, כך שלארגונים אין מגבלה בספקים שהם רוצים לנצל. ‘ה-uLCMS שלנו מנהלת כל תוכן VR שהם מחזיקים בתוך מערכת All-in-One,’ מדגיש ברוקס. ‘זה מעניק לחברות גמישות מרבית ועוזר לנו למקסם את ערכה של הפלטפורמה שלנו.’
השלב הבא: המשך חדשנות וצמיחה עתידית
עם ההצלחה המרשימה של פלטפורמת MassXR וההשפעה שלה על תעשיות שונות, ברוקס והצוות שלו לא מתכוונים לנוח על זרי הדפנה. Mass Virtual ממשיכה לחתור לחדשנות ולשפר באופן קבוע את הפתרונות שלה, תוך קשב לצרכים המתפתחים של הלקוחות ומגמות חדשות בשוק. ברוקס מאמין שהעתיד טומן בחובו אפשרויות בלתי מוגבלות ללמידה חווייתית באמצעות XR, ושחברתו תמשיך להוביל את החזית בתחום זה. הוא סבור שהאפשרויות לחדש ולשנות את הלמידה באמצעות סימולציות מציאות רבודה הן רבות, וכבר מחכה בקוצר רוח לראות את ההתפתחויות הבאות בתחום המרתק הזה.