
חזון עתיד הבינה המלאכותית בשנת 2025
- אלגו ריתם
- דצמבר 26, 2024
- חדשות בינה מלאכותית
- AI
- 0תגובות
AI בשנת 2025: משקיפים קדימה לעתיד
שנת 2024 הייתה נתון מרתק להשקעות גדולות בבינה מלאכותית (AI), אך השאלה הגדולה היא האם התנופה הזו תימשך גם לשנת 2025? ככל שיותר ארגונים מתחילים לבחון את התשואה להשקעה (ROI) שלהם בתחום, נראה שינויים מרתקים בדרך שבה הבינה המלאכותית תיושם ותנוהל.
בוחנים את ההשקעה דרך עדשת הבינה המלאכותית
עם דגש רב יותר על שיפור התשואה להשקעה, עסקים ינצלו את הבינה המלאכותית עצמה כדי להבטיח שהם משקיעים בחוכמה. אחת הבעיות המרכזיות עד כה הייתה הנחפזות ‘לקפוץ על העגלה’ של הבינה המלאכותית הגנרטיבית והמודלים הגדולים של שפה (LLMs), ללא ניתוח עמוק מספיק. למעשה, עד 63% ממנהיגי העסקים הגלובליים מודים שההשקעה שלהם בבינה מלאכותית נבעה מ’פחד לפספס’ (FOMO), על פי מחקר אחרון. ככלי לקבלת החלטות מבוססות נתונים, בינה מלאכותית ‘קוגניטיבית’ תתמקד בהענקת הקשר עמוק יותר סביב תפעול העסקים.
מערכות אלה יוכלו למפות, לנתח ולחזות תהליכי עבודה מורכבים בתוך ארגון, ואז להמליץ על שיפורים על בסיס ניתוח נתונים בזמן אמת ודפוסי העבר. פוטנציאל זה אטרקטיבי במיוחד בענפים כמו פיננסים, לוגיסטיקה וייצור – שם אפילו שיפורים קטנים בתפעול יכולים להתורגם לחסכונות משמעותיים.
ניהול תהליכי עסקים חוזר למרכז הבמה
עידן זהב חדש של ניהול תהליכי עסקים (BPM) נמצא בפתח. לא מאז שנות התשעים של המאה הקודמת, כאשר הופעת תכנות משאבי הארגון (ERP) עוררה דיגיטציה נרחבת, חברות נדרשו לבחון מחדש את אופן הפעולה שלהן כדי להישאר תחרותיות. שני גורמים מרכזיים מובילים את השינוי הזה:
1. חברות מבינות שצמיחה בכל מחיר אינה בת-קיימא, ושיש לשאוף לביצועים ויעילות כדי להשיג כלכלת יחידות בריאה ותשואה חיובית להשקעה.
2. ההיצע של אינטליגנציה גנרטיבית אגנטית הגביר את העניין והאימוץ של הטכנולוגיה, כאשר מנהלים בכירים דרשו מצוותים לבחון מקרי שימוש, בשאיפה להשיג יתרון תחרותי.
המודל היעיל ביותר או ההנחיה המורכבת ביותר אינם יעילים בבידוד. כתוצאה מכך, BPM שב למרכז הבמה. השפעת הבינה המלאכותית על תהליכי העבודה בארגונים הופכת את גילוי התהליכים, הניתוח ועיצוב מחדש ליסודיים להפעלה של כל תוכנית – ובוודאי להרחבתה. מצב זה דומה לאתגרים הקודמים של טרנספורמציה דיגיטלית, שסבלו בגלל דגש יתר על טכנולוגיה תוך הזנחת שיקולים אנושיים ותהליכיים.
בינה מלאכותית רב-ממדית ומשולבת
בינה מלאכותית המשלבת טקסט, חזות, אודיו ונתוני חיישנים תהפוך לנורמה עבור עסקים המחפשים מודעות הוליסטית של מצבים. זה יעבור מעבר לניתוח מסמכים או זיהוי קול יחידים – מערכות משולבות יוכלו לשלב ממודלים מרובים כדי לספק פרשנויות עשירות ומדויקות יותר של סיטואציות מורכבות.
בתחום הפיננסי, בינה מלאכותית רב-ממדית יכולה לשנות לחלוטין את שירות הלקוחות על ידי שילוב טקסט, קול, רשומות עסקאות ונתוני התנהגות – ובכך לספק הבנה מקיפה של צורכי הלקוחות. שילוב זה יאפשר למוסדות פיננסיים להציע שירותים מותאמים אישית, לשפר את שביעות הרצון של הלקוחות ולייעל את התפעול.