
אמזון מגבירה את ההשקעה בבינה מלאכותית עם אנתרופיק
- ג'י.פי טובה
- דצמבר 21, 2024
- חדשות בינה מלאכותית, מודלי שפה
- AGI, AI, Amazon, AWS, Claude 3.5
- 0תגובות
אמזון מגבירה את המחויבות לבינה המלאכותית עם השקעה גדולה באנתרופיק
בצעד נוסף לחיזוק מעמדה בתחום הבינה המלאכותית, אמזון השקיעה 4 מיליארד דולר נוספים בחברת הבינה המלאכותית אנתרופיק (Anthropic). זוהי תוספת משמעותית להשקעתה הקודמת, מה שמגדיל את סך ההשקעה של אמזון בחברה ל-8 מיליארד דולר. ההשקעה הגדולה, שהוכרזה ב-22 בנובמבר 2024, ממחישה את המחויבות העמוקה של ענקית הטכנולוגיה לפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות ולשילובן בשירותי הענן המובילים שלה.
שותפות אסטרטגית להטמעת בינה מלאכותית בענן
על אף שאמזון שומרת על אחזקה מיעוטית באנתרופיק, ההשקעה הנוספת מבשרת על שיתוף פעולה הדוק יותר בין השותפות. אנתרופיק הכריזה כי AWS, חטיבת שירותי הענן של אמזון, תשמש כ”שותפת האימון העיקרית” שלה לפיתוח מודלי בינה מלאכותית. זאת, בנוסף לתפקידה הקיים של אמזון כספקית הענן הראשית של החברה.
ניצול שבבי AWS לאימון מתקדם של מודלים
במסגרת ההסכם, אנתרופיק תנצל את שבבי האימון הייעודיים AWS Trainium והשבבים להטמעת בינה מלאכותית Inferentia לצורך אימון והטמעה של מודלי הבינה המלאכותית המתקדמים שלה. זה כולל עדכונים עתידיים למערכת Claude – הדגל של אנתרופיק בתחום הבינה המלאכותית הכללית (AGI).
יתרונות תחרותיים לאמזון בתחום הבינה המלאכותית והענן
חדשנות חומרה לביצועי בינה מלאכותית משופרים
ההתחייבות של אנתרופיק לנצל את שבבי AWS הייעודיים לבינה מלאכותית מאשרת את החשיבות של ההשקעה הגדולה של אמזון בחומרה ייעודית לאימון והטמעה של מודלים. מהלך זה מציב את AWS כמתחרה רצינית לחברות כמו NVIDIA בתחום תשתיות הבינה המלאכותית המתקדמות.
שיפור יכולות הענן עם גישה מוקדמת לטכניקות Fine-tuning
לקוחות AWS יזכו לגישה מוקדמת ליכולות ‘ההתאמה הדקה’ (Fine-tuning) של מודלי אנתרופיק לנתונים ספציפיים. יתרון ייחודי זה עשוי למשוך עוד ארגונים לאמץ את פלטפורמת הענן של אמזון לצורך יישומי בינה מלאכותית מותאמים אישית.
ביצועים יוצאי דופן של המודלים המתקדמים
לפי אנתרופיק, ‘Claude 3.5 Sonnet’ – המודל האחרון שלהם הזמין דרך שירות ‘Amazon Bedrock’ – הדגים ביצועים יוצאי דופן במשימות ‘אג’נטיות’ מורכבות של קידוד וניתוח, מה שמבטיח יכולות חזקות לשירותי AWS העתידיים המבוססים על בינה מלאכותית.
הגישה הרב-צדדית של אמזון בבינה המלאכותית
בעוד שההשקעה הגדולה באנתרופיק היא צעד מרשים, היא מייצגת רק רכיב אחד באסטרטגיית הבינה המלאכותית הרחבה של אמזון. נראה כי החברה נוקטת בגישה רב-צדדית ויעילה:
שותפויות אסטרטגיות עם חברות בינה מלאכותית חיצוניות
ההשקעה באנתרופיק מספקת לאמזון גישה מיידית ליכולות בינה מלאכותית חדשניות מגורמים חיצוניים, מבלי להסתמך רק על פיתוח פנימי.
המשך פיתוח יכולות בינה מלאכותית פנימיות
במקביל, אמזון ממשיכה לפתח מודלים ויכולות בינה מלאכותית משלה באמצעות צוותי הפיתוח הפנימיים שלה.
השקעה בתשתיות בינה מלאכותית ייעודיות
ההשקעה הנמשכת בחומרה ייעודית לבינה מלאכותית כמו שבבי Trainium ממחישה את המחויבות של אמזון לבניית תשתיות טכנולוגיות ייחודיות לתמיכה בפיתוח ובהטמעה של יכולות בינה מלאכותית מתקדמות.
שיתוף הפעולה המורחב עם אנתרופיק מסמן את המחויבות ארוכת הטווח של אמזון לשילוב טכנולוגיות בינה מלאכותית חדשניות בפלטפורמת הענן שלה. עם זאת, ההחזקה המיעוטית של אמזון באנתרופיק משאירה לה גמישות לחתור לשיתופי פעולה נוספים עם חברות בינה מלאכותית אחרות ולהמשיך ביוזמות פיתוח פנימיות משלה.
ההשקעה הגדולה ממחישה את המגמה הגוברת שבה ענקיות טכנולוגיה מחפשות שותפויות אסטרטגיות בתחום הבינה המלאכותית במקום להסתמך אך ורק על פיתוח פנימי. במקביל, היא מדגישה את התפקיד החשוב של תשתיות ענן מתקדמות בצמיחה המתמשכת של תעשיית הבינה המלאכותית. AWS ממצבת את עצמה כפלטפורמה מובילה לאימון, הטמעה ושילוב של מודלי בינה מלאכותית מתקדמים במגוון שירותים ויישומים.