כתיבת AI ואנשים

האם כותבים אנושיים וכלי AI יכולים לשתף פעולה?

הנה גרסה משופרת ומשוכתבת של המאמר:

קו החזית של יצירת התוכן: כיצד כותבים אנושיים ומערכות AI יכולים להפוך לשותפים מצליחים

בעידן הדיגיטלי המודרני, הביקוש לתוכן איכותי הוא גבוה מתמיד. עסקים, יחידים וארגונים שונים מחפשים באופן מתמיד תוכן רענן ומעניין כדי ליצור קשר עם קהלי היעד שלהם. הביקוש הגובר הזה הוביל לעלייתם של כלי כתיבת תוכן חדשניים המונעים בבינה מלאכותית, מעלה חששות בקרב כותבים אנושיים לגבי עתידם בתעשייה זו. האם מערכות AI וכותבים אנושיים יכולים להתקיים בהרמוניה בסביבה הדיגיטלית? האם הם יכולים להשלים זה את זה? התשובה היא חיובית, אם בני האדם ינצלו את יתרונותיה של הבינה המלאכותית ויפצו בחולשותיה הטבועות.

יעילות ופריון מקסימליים

כמי שעובד בתעשיית התוכן יותר מעשור, נשארתי פעור פה לנוכח יכולתה של הבינה המלאכותית לייעל את תהליכי יצירת התוכן. מערכות AI יכולות להפיק במהירות כמויות עצומות של תוכן בהתבסס על פרמטרים מוגדרים מראש, כגון צפיפות מילות מפתח, קריאות והגוון הכללי. המהירות שבה כלים אלו פועלים היא מדהימה, והופכת אותם לכלים אידיאליים ליצירת היקפי תוכן גדולים, כמו רשומות בלוג, תיאורי מוצרים, ואפילו פוסטים לרשתות חברתיות.

חוסר יצירתיות וחיוניות

עם זאת, תוכן המבוסס על בינה מלאכותית לרוב חסר את היצירתיות והעומק שרק כותבים אנושיים יכולים להעניק. לדוגמה, כלים כמו ChatGPT של OpenAI יכולים בקלות לכתוב ביקורת מפורטת על אתר הימורים מקוון כדוגמת MyBookie עם שפע פרטים. אך יהיה בלתי אפשרי עבור מערכות אלו לספק אנקדוטה אישית אותנטית על החוויה שלהן מול שירות הלקוחות, קלות ההפקדה והמשיכה, או פרטים דומים אחרים. ‘הקוראים רוצים עובדות קרות, אבל הם גם מחפשים מגע אישי שהופך את התוכן לרלוונטי ומחובר לחיי היומיום.’

גיבוש רעיונות וחקר נתונים

כל מערכות הבינה המלאכותית מצטיינות בניתוח כמויות עצומות של מידע וזיהוי הזדמנויות, מגמות ודפוסים חבויים, דבר שהופך את כלי כתיבת ה-AI לנכס חיוני בגיבוש רעיונות ומחקר. אני נשען על כלים אלו לעזרה בתחום זה משום שגם אם אני מתמחה בתוכן הקשור למשחקי מחשב ווידאו, לקוחות רבים מבקשים ממני להכין מאמרים על נושאים לא מוכרים עבורי.

בשבוע שעבר נדרשתי לכתוב מאמר על מירוצי NASCAR, למרות שידעתי רק שמכוניות הסטוק הענקיות האלה רצות במסלול עגול. ביקשתי מ-ChatGPT להציע רעיונות למאמרים קשורי NASCAR ולספק נתונים סטטיסטיים על הנהגים והקבוצות המפורסמות ביותר. הכלי חזר כמעט מיידית עם מספר נושאים פוטנציאליים ושפע של נתונים עובדתיים, שאותם אז פרשתי והעמקתי עוד יותר תוך הבאת מקוריות למאמר שלי – משהו שהבינה המלאכותית אינה מסוגלת לחקות.

התאמה אישית לקהלי יעד

כלי כתיבה המונעים על ידי בינה מלאכותית גם בולטים ביכולתם ליצור תוכן ממוקד משתמש, המאפשר לעסקים ליצור ולפרסם תוכן עם מסרים ייחודיים המכוונים לסגמנטים שונים של הקהל. לדוגמה, אתר מסחר אלקטרוני יכול להשתמש בבינה מלאכותית ליצירת תיאורי מוצרים מותאמים אישית או פוסטים ברשתות חברתיות המופנים לדמוגרפיות ספציפיות.

עם זאת, כפי שצוין קודם לכן, בעוד שהבינה המלאכותית יכולה לנתח נתונים ולאפיין תוכן בהתאם, היא חסרה את האותנטיות והחיבור הרגשי שכותבים אנושיים מספקים. בני אדם יכולים להוסיף נגיעות אישיות כדי להעניק לתוכן אמינות או להתאים את הגוון כך שישקף את קול המותג. פרטים אלו ומגעים סופיים כאלה עוזרים ליצור חוויה אותנטית ועקבית עבור הקורא.

בקרת איכות ועריכה מקצועית

כפי שציינתי קודם, אני לעתים קרובות נעזר בכלי בינה מלאכותית לצורך גיבוש רעיונות ומחקר, אך אני גם משתמש בהם לצורכי בקרת איכות ועריכה. ייתכן שתכתבו מאמר עם תוכן נפלא שאתם גאים בו, רק כדי לגלות לאחר פרסומו שהוא מלא בשגיאות כתיב ודקדוק.

Grammarly Premium, עולה לי כ-150 דולר בשנה, אך שווה כל שקל. כלי עריכה חזק זה מנתח את הטקסט שלי ומאתר שגיאות דקדוק, מבנה משפטים ובעיות קריאות, תוך הצעת שיפורים להבנה קלה יותר. כלי שכזה עוזר לי ליצור תוכן נקי ומרוכז יותר בלי צורך בעריכה נרחבת.

עם זאת, למרות שGrammarly מצוין לבקרת איכות בסיסית, המגע האנושי שלי עדיין חיוני לסקירה הסופית. זה נכון במיוחד בכתיבת מאמר הכולל מונחים טכניים, ז’רגון או סלנג, מכיוון שלכלי הבינה המלאכותית לעתים קרובות אין מודעות למילים או ביטויים כאלה והוא מסמנן אותם באופן שגוי כשגיאות.

שילוב של עריכת בינה מלאכותית ועריכה אנושית מקצועית מבטיח שהתוכן שלי הוא קוהרנטי, מדויק ומעניין.

סקלביליות וגמישות

הבינה המלאכותית יכולה להפיק במהירות וביעילות רבה מאות או אלפי מקטעי תוכן בפרק זמן קצר. סקלביליות מדהימה זו הופכת את כלי כתיבת הבינה המלאכותית לחיוניים עבור אתרי מסחר אלקטרוני, סוכנויות שיווק, או אפילו כתבי חדשות הזקוקים לזרם קבוע של תוכן טרי. עם זאת, למרות שהבינה המלאכותית יכולה להגדיל בקלות את כמות התוכן המיוצר, כותבים אנושיים נדרשים כדי להבטיח שהתוכן המבוסס על בינה מלאכותית הוא איכותי ויצירתי.

תוכן המבוסס על בינה מלאכותית יכול להפוך במהירות לחד-גוני, גנרי וחוזר על עצמו ללא תרומה אנושית. די להעיף מבט קצר באינטרנט כדי להיתקל באתרים שבהם בינה מלאכותית יצרה את מרבית התוכן בהמוניו. כל מאמר מתחיל באופן דומה, עם אותה מבנה ותוכן יבש ממדבר. אתרים כאלה אמנם ייהנו מתעבורה גבוהה של מבקרים חדשים, אך קרוב לוודאי שנתוני המבקרים החוזרים שלהם יהיו נמוכים מאוד. הסיבה היא שלתוכן חסר מעורבות אנושית והוא משעמם; קשה להעריך את נאמנות הלקוח החוזר כשהתוכן חסר אותנטיות.

סיכום

ברור שכלי כתיבה המונעים על ידי בינה מלאכותית לא הולכים לשום מקום, ובפועל הם רק ילכו ויתפשטו יותר. בעוד שלכותבים אנושיים יש סיבות תקפות לדאוג לגבי עתידם בתעשיית יצירת התוכן, עליהם ללמוד לנצל את כוחה של הבינה המלאכותית כדי לשפר את התוכן שלהם.

כותבים אנושיים יכולים לאפשר לבינה המלאכותית לטפל בעבודה הכבדה של עיבוד נתונים, מחקר, ואפילו יצירת תוכן (במידת מה), בזבוז זמן יקר ערך כדי להתמקד ביצירתיות ובהוספת אלמנטים של ניצוץ ואישיות לתוכן המבוסס על בינה מלאכותית.

במתכונתה הנוכחית, הבינה המלאכותית היא כלי סיוע יעיל וחזק לכותבים אנושיים; היא אינה איום לגיטימי. בני אדם ומערכות בינה מלאכותית יכולים להתקיים בשלום בעולם יצירת התוכן, עד שהבינה המלאכותית תפתח את היכולת להמציא סיפורים מהימנים או לחשוב כמו בני אדם. אין סיכוי שדבר כזה יקרה בזמן הקרוב.

שאלות נפוצות

האם הבינה המלאכותית תחליף את הכותבים האנושיים?

לא בטווח הזמן הנראה לעין. הבינה המלאכותית הנוכחית יכולה לסייע בתהליכי הפקת תוכן, אך היא עדיין חסרה יכולות חשיבה ויצירתיות אנושיות מסוימות.

מהם היתרונות של כתיבת תוכן באמצעות בינה מלאכותית?

כלי כתיבת הבינה המלאכותית יעילים ביותר לייצור כמויות גדולות של תוכן, ניתוח מגמות נתונים ומחקר. עם זאת, חסר להם אנושיות ונימה אישית.

Tags:

השאר תגובה