­
כלי לבדיקה חכמה

בדיקת רקע חכמה לשיתופי פעולה עם משפיעני רשת

בטיחות מותגית במשיכת יוצרי תוכן: SafeCollab – הכלי החדש של Lightricks

שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן ברשתות החברתיות יכולים להיות הזדמנות מצוינת עבור מותגים לחשיפה רחבה ותוכן אותנטי שמקדם את המוצרים והשירותים שלהם. עם זאת, העבודה עם משפיעי רשת טומנת בחובה גם סיכונים מסוימים, שכן התבטאויות בעייתיות או שנויות במחלוקת מצדם עלולות לפגוע בתדמית המותג. מטרתו של הכלי החדש SafeCollab מבית Lightricks היא לסייע למשווקים לנטר את פעילות היוצרים ולהבטיח בטיחות מותגית.

האתגר של בדיקות נאותות ליוצרי תוכן

יוצרי תוכן פופולריים נוטים לא פעם לערער על הסטטוס קוו ולמשוך תשומת לב באמצעות התבטאויות מחלוקתיות. התנהגות שכזו אינה משרתת בהכרח את האינטרסים של המותגים שמבקשים לשתף איתם פעולה. כדי למנוע סיכון לתדמית, צוותי השיווק נאלצים לערוך בדיקות רקע מקיפות לגבי היוצרים – משימה שהיא כרוכה בעבודה רבה בשל ההיקף הנרחב של התכנים שהם מפיקים.

ניטור התוכן באמצעות בינה מלאכותית

SafeCollab הוא מודול חדש המבוסס על בינה מלאכותית, המשולב בפלטפורמת שיתופי הפעולה Popular Pays של Lightricks. הכלי מאפשר לאוטמט את תהליך הבדיקה הנאותה של היוצרים, באמצעות מודלים של שפה גדולים (Large Language Models). המודלים סורקים בזריזות תכני וידאו, אודיו, תמונות וטקסט שהיוצרים פרסמו בערוצים השונים, ומנטרים אותם באופן רציף לזיהוי תוכן בעייתי.

המותגים יכולים להגדיר את פרמטרי הסיכון שלהם, ובתוך זמן קצר SafeCollab מפיק הערכה מדויקת של היוצרים. בכך, הכלי מאפשר למשווקים לבחור ביוצרים הרלוונטיים בביטחון מלא, מתוך ידיעה שאין סיכון לחשיפה שלילית של המותג בעקבות שיתוף הפעולה.

הבעייתיות בתהליך הידני

ללא כלים טכנולוגיים מתקדמים, צוותי השיווק נדרשים לבצע את עבודת הבדיקה באופן ידני – לחפש בקפידה בפרופילי הרשתות החברתיות של כל יוצר, ולנתח פריט אחר פריט את כל התכנים שאי פעם פורסמו על ידו. זהו תהליך איטי ומייגע במיוחד, שכן היוצרים הפופולריים מעלים תוכן טרי כמעט ללא הפסקה. הניטור הידני מחייב עקבה אחר כל הפרסומים החדשים בזמן אמת, מלאכה בלתי אפשרית למשווקים רבים.

סיפור אזהרה: קולקציית הבגדים של Brooke Schofield

דוגמה מוחשית לחשיבות של בדיקות הנאותות היא הפרשייה סביב שיתוף הפעולה של מותג הבגדים Boys Lie עם המשפיענית הפופולרית Brooke Schofield, בעלת קהל גדול של יותר מ-2 מיליון עוקבים בטיקטוק. שופילד נחשבה למועמדת מצוינת לשיתוף פעולה בנוגע לקולקציית בגדים בשם ‘בחר את לבו’, עקב מראהּ המושך והטעם האופנתי שלה.

אלא שבמהרה התגלעה שערורייה, כאשר גולשים חפרו פרסומים ישנים של שופילד מהתקופה שבה הייתה נערה, ובהם דברי גזענות והתבטאויות פוגעניות. למרות שהתנצלה על התבטאויותיה מהעבר, Boys Lie לא נותרה ברירה אלא לנתק את הקשר איתה וכן להסיר את קולקציית הבגדים שפותחה בשיתוף איתה.

קידום בדיקות נאותות בסיוע בינה מלאכותית

מקרה זה ממחיש את הצורך בכלי אוטומטי כמו SafeCollab, שהיה יכול לחשוף עבור Boys Lie את הפרסומים הבעייתיים של שופילד עוד בשלבי הבדיקה הראשוניים. במקום להידרש לחיפוש יזום אחר תכנים פוגעניים, צוותי השיווק יכולים להישען על המודלים המתקדמים של SafeCollab לביצוע סריקה שיטתית ואוטומטית של ההיסטוריה המלאה של היוצרים ברשתות השונות.

מעבר לסריקה ההיסטורית, SafeCollab גם מנטר באופן רציף את התכנים החדשים, ומפיק התרעות מידיות לגבי פרסומים לא ראויים. כך יכולים המותגים להתרכז בקידום הקמפיינים ובקשרים עם היוצרים תוך שמירה על בטיחות מותגית לאורך כל הדרך.

הרחבת יישומי הבינה המלאכותית של Lightricks

ב-Lightricks מבינים היטב את הפוטנציאל הגלום בבינה מלאכותית, ובייחוד בטכנולוגיות המתקדמות של מודלים של שפה גדולים. החברה כבר זכתה להכרה בזכות אפליקציות עריכת וידאו ותמונות חדשניות, שמשלבות בינה מלאכותית גנרטיבית טקסט-לתמונה ולוידאו. עם השקת SafeCollab, היא חורגת גם לתחום ניהול הקשרים עם יוצרי התוכן והבטחת בטיחות מותגית.

ללא כלי מתקדמים שכאלה, תהליכי הבדיקה וניטור התכנים יישארו איטיים ומייגעים לצוותי השיווק. פיתוחים כמו SafeCollab, המאפשרים אוטומציה מלאה באמצעות בינה מלאכותית, מבשרים עתיד של שיתופי פעולה חסרי חששות ובטיחות מותגית מירבית.

השאר תגובה